af1
afb5
afb7
afb4
 

De workshop 'Flexlezen = Effectief Beeldschermlezen' was voor de gehele groep het ochtendprogramma.  

Waarom Beeldschermlezen?

beeldschermlezenWe krijgen steeds meer te maken met het lezen vanaf een beeldscherm. Denk hierbij ook aan Het Nieuwe Werken (HNW) en Flexwerken. Veel bedrijven zijn bezig om papierarm of zelfs papierloos te gaan werken.

Wil jij ook deze workshop meemaken? Lees voor meer informatie op Secretaresse Workshops/Effectief Beeldschermlezen

Meer lol voor de klant, meer lol voor jou.

Bij het woord 'klant' denk je vaak aan iemand die een winkel bezoekt. Of een persoon die iets heeft gekocht en wel of niet tevreden is.

Wie is jouw klant?

Wanneer je in een commerciële functie of een commerciële omgeving werkt, zijn je klanten: personen, consumenten, bedrijven of instellingen. In de zorg zijn de patiënten je belangrijkste klanten en bij de overheid burgers. Zodra je in een organisatie of in een team met collega's samenwerkt, zijn ook zij jouw klanten. En zelf ben je, vaker dan je beseft, ook klant. Niet alleen van je eigen supermarkt, maar ook wanneer je een broodje eet in de bedrijfskantine. Of wanneer je iets bestelt via internet.

Wanneer ben ik klantgericht?

Klantgerichte mensen hebben oog voor de relatie tussen de klant en de organisatie. Die relatie is vaak ingewikkeld: hij bestaat niet alleen uit allerlei verschillende onderdelen (verkoop, informatieverstrekking, communicatie, service) maar ook uit verschillende menselijke aspecten (verwachtingen, wensen, ideeën). Veel organisaties kennen verschillende afdelingen, die elk op een eigen manier naar de klant kijken. De afdeling Planning & Control ziet in de klant een ander mens dan de afdeling Patiëntenzorg.
Een verzoek van een klant is niet altijd helder. Er wordt iets gevraagd en jij neemt aan te begrijpen wat er bedoeld wordt zonder het zeker te weten. Als jij zeker weet wat de boodschap is en wat er van jou verwacht wordt en hierdoor ook de juiste acties uitvoert ben jij klantgericht bezig. Dit scheelt tijdwinst, minder frustraties én een tevreden klant.

Hoe word (blijf) ik klantgericht?

In de workshop 'Klantgericht werken = communiceren met de klant' leer je hoe anders je tegen bepaalde situaties aan kunt kijken. Je krijgt op een zeer interactieve wijze handvatten aangereikt: wat zijn goede vragen om tot de juiste informatie te komen? Wat is de beste reactie voor het beste resultaat:  op en top klantvriendelijkheid.
De workshop is een leuke en speelse manier om je eigen klantgerichtheid te meten en vervolgens naar huis te gaan met een bagage aan goede tips & trucs hoe je klantgericht kunt werken. Met als belangrijkste doel: meer lol voor de klant, meer lol voor jou.

fotoingridDeze workshop wordt gegeven door Ingrid Geul, directeur van Leading Lady. Ze is zelf jarenlang secretaresse geweest. Met haar bedrijf coacht zij secretaresses om hen naar een hoger niveau te brengen.

 leadinglady

 

In welke schoenen sta jij, die van het archetype verleidster, moeder en madonna?
Of zit er een held in jou, de charismatische leider?

Met welke pumps aan heb jij het meeste succes en plezier? Door je eigen archetypen te kennen en deze op te pimpen, leer je hoe je de volgende stap kan zetten voor een betere samenwerking en meer succes in je werk.

In groepsverband doen we veel oefeningen op een speelse manier, zodat een deelnemer zelf beleeft welke gevolgen haar archetype heeft in haar werk. Een workshop waarbij met thema's uit sprookjes wordt gewerkt.

4-Inspiration en Carla Leutscher


foto1-carla-leutscherVanaf het moment dat Carla begon met haar bedrijf 4-inspiration, volgt zij haar passie: zij inspireert mensen om hun passies te leven.
Drs. Carla Leutscher heeft ruime ervaring met het trainen en coachen van groepen. Zij werkt met archetypen (beelden) in CADT® talentenmetingen.

Lezen vanaf een beeldscherm is anders!
Gemiddeld lezen we vanaf een beeldscherm langzamer, worden we sneller moe en raken we eerder onze concentratie kwijt.

Minder uitprinten

Bij het lezen vanaf een beeldscherm print u teksten van meerdere pagina's misschien uit omdat dit 'makkelijker leest'. Wij leren u makkelijker informatie opnemen waardoor u minder of helemaal niet meer hoeft te printen.

Het Nieuwe Werken

We krijgen steeds meer te maken met het lezen vanaf een beeldscherm. Denk hierbij ook aan Het Nieuwe Werken (HNW) en Flexwerken. Veel bedrijven zijn bezig om papierarm of zelfs papierloos te gaan werken.

FleXlezen® biedt de oplossing

Door het FleXlezen® (training effectief beeldschermlezen) leer je om sneller te lezen en effectiever informatie op te nemen. Hierdoor neemt je concentratie toe: je hersenen worden effectiever gebruikt, waardoor de aandacht beter gefocust blijft. Het tekstbegrip blijft gelijk of wordt zelfs beter! Het opnemen van informatie in een rumoerige omgeving op kantoor en thuis wordt daardoor gemakkelijker.

Workshop FleXlezen®

In de korte tijd van de workshop behandelen we een aantal onderdelen van onze training. Deze helpen je direct al om op een andere manier met de teksten op je scherm om te gaan.

Wat levert de workshop je concreet op?

  •     snel hoofd- en bijzaken onderscheiden
  •     een juiste leesstrategie
  •     minder stress
  •     besparing van kostbare tijd
  •     minder uitprinten
  •     minder klachten nek/schouders

Neem je laptop mee, dan kun je het geleerde direct in praktijk brengen!

Laat ons weten dat je interesse hebt door je gegevens in te vullen op het formulier 'Ik blijf graag op de hoogte'.

fotoflexlezenFleXlezen® wordt gegeven door Marcel Luijendijk, directeur van Pro Read®. Deze organisatie leert al sinds 1967 mensen sneller en effectiever informatie opnemen. Het FleXlezen® programma is tot stand gekomen met de medewerking van 3 universiteiten.
Voor meer informatie http://www.proread.nl